بورس تهران دوشنبه مورخ 25 مرداد 1395
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

بورس تهران دوشنبه مورخ 25 مرداد 1395

ساعت 8 و 15 دقیقه: اواخر تیرماه بود که نوید رشد بازار مرداد را دادیم و مشخص کردیم که شاخص کل، تا محدوده 78800 واحدی رشد خواهد کرد و بعد از رسیدن به این محدوده، مجدداً خبر از توقف رشد و فرارسیدن زمان استراحت بازار را دادیم. اما این توقف و استراحت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ از منظر نموداری، تا زمانیکه شاخص کل، بالاتر از محدوده 76500 قرار دارد، مشکلی برای روند صعودی بازار بوجود نخواهد آمد. همچنین با توجه به کاهش چشمگیر ارزش روزانه معاملات، به نظر می رسد تا زمان تهیه و تزریق نقدینگی جدید، شاخص کل در محدوده ای بین 76500 و 78800 واحد در نوسان باشد. هرچه این ورود نقدینگی سریع تر انجام شود، احتمال افت شاخص به محدوده تعیین شده کمتر خواهد بود. پس این روزها باید توجه ویژه ای به ارزش واقعی معاملات روزانه داشته باشید. نیازی به توضیح نیست که ارزش واقعی معاملات، چیزی غیر از اعداد ثبت شده بر روی تابلوی معاملات است و از اعداد ثبت شده بر روی تابلوی معاملات، باید معاملات عمده و بلوکی و اوراق مشارکت را کسر کنید. در چنین شرایطی، بازار مجداً به تک سهم ها رجوع خواهد کرد! در واقع بازیگران بازار، از فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را خواهند کرد تا تک سهم مورد نظر خود را حرکت دهند!! مانند اتفاقی که در روزهای گذشته در نماد فاراک رخ داد و متاسفانه ناظر بازار نیز در برابر این رفتار غیر حرفه ای مجموعه فرهنگیان، تا امروز عکس العملی نشان نداده است! اینطور رفتارهای تبعیض گونه مسئولین سازمان بورس، باعث ایجاد جو بی اعتمادی خواهد شد که امیدواریم از امروز، شاهد اینگونه رفتارهای سلیقه ای از سوی مسئولین سازمان بورس نباشیم! البته فاراک فقط یک نمونه بود و مطمئناً شما، مثال های زیادی در این رابطه شنیده و دیده اید! اما با توجه به صحبت های بالا، امروز نیز انتظار داریم که شاهد بازاری کم عمق باشیم. خبر جدید مهمی برای بازار سرمایه منتشر نشده است و شرایط دیروز، میتواند برای امروز نیز تکرار شود. یعنی بازاری متعادل با عمق کم بازار و البته حرکت نوسانی در سهام و در نهایت، بازگشت به نقطه ابتدایی! در خصوص نماد آکنتور که دوستان زیادی از آن سوال میکنند باید بگوییم که با توجه به نهایی شدن گزارش حسابرسی و انتشار آن در روزهای آتی، آن عده از دوستان که میانگین قیمت خرید آنها بالاست، میتوانند در همین روزها، میانگین خرید خود را (با رعایت درصد سبد) کاهش دهند و در انتظار برگزاری مجمع سالیانه این نماد بنشینند. همان توصیه همیشگی در خصوص پرهیز از رفتارهای هیجانی، مجدداً تاکید می شود.

 

 

 

 

ساعت 12 و 29 دقیقه: بازار امروز با افت 376 واحدی به کار خود پایان داد. ارزش واقعی معاملات نیز امروز تا سطح 135 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. امروز شاهد قیمت های منفی در اکثر نمادهای مهم بازار بودیم. توجه به تک نمادها و شرکت های کوچک، رویه ای است که فعالان بازار در این روزها پیش گرفته اند. این روال تا ورود نقدینگی جدید، ادامه خواهد داشت. 

 

 

ساعت 12 و 30 دقیقه.............................بازار بسته شد.

منبع لایوبورس



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.